fredag 5 oktober 2012

Det är inte så lätt...

Varför tar jag med mig grimman ner i hagen när jag inte behöver den?
...att ha 2 pojkar som slåss om ens uppmärksamhet.

Förstod att jag skulle stöta på patrull med mina 2 pojkar i hagen och var till en början stenhård, Nokke in först.
Cappe fick snällt vänta på sin tur. Det funkade super, de första månaderna.
Men sedan tyckte Cappe detta var ett dåligt beslut och helt plötsligt blev jag tvungen att ta in båda samtidigt, jämt! Att ha två hästar som står och slåss vid grinden för att få tillgång till "sin" matte är både smickrande men också väldigt jobbigt.
Och jag bli ju anledningen till att de inte gillar varandra. Vet också att om mitt ledarskap skulle vara klockrent så skulle de inte alls bråka lika mycket vid dessa tillfällen. Samtidigt som de blir så glada när jag kommer och vill så gärna komma in och hitta på något skoj.

Så nu när jag kommer till hagen har jag två pojkar som tävlar till grinden, i full galopp.
Det är bara att öppna och släppa ut dem *ler*
Älskade knashästar!!!
Men man blir ju glad av dem i alla fall!!!!


Nokke tar fram sin störsa skritt för att hinna först till grinden, han missade dock poängen med att matte också borde hinna med...
För har han riktigt tur och hinner till grinden först kanske matte glömmer bort att ta med sig lilla "äckelpäckel" in...

Trafikstockning!
Här kommer en grimma väl till pass ändå.

Nokke anser att han borde fått vara den som fick gå ut på gräsmattan...
INTE "äckelpäckel"!

Mina fina guldklimpar!



Inga kommentarer: