tisdag 6 april 2021

Älskade ridbana, älskade vår

Visst är han snygg!?
Påsklov och april, så himla härligt!
Fåglarna sjunger och min ridbana är snöfri och torr. Förra veckan kom "våra" sångsvanar till vår sjö och även tranorna.
Däremot har vi storm, det blåser som tusan varje dag och har gjort i minst tre veckor.
Lilja är rätt oberörd men pojkarna blir lite, hur ska jag säga, laddade *skrattar*
Men de är jätte duktiga på att kontrollera sig, men jag gillar inte den lilla spänning som finns i dem.
Så finns denna spänning så lägger jag om våran träning till andra saker. För det är otroligt viktigt för mig att mina hästar är både kroppsligt och mentalt avspända.
Därför har jag longerat dem mycket och wow så otroligt fint de rör sig.
Det blir verkligen ett kvitto att se vad träningen gett, hur de håller ihop sig och hur fint de rör sig.
Pilgrims galopp har tagit milsvida kliv framåt, han har blivit så stark.
Snart är det dags för årets kurs med Birgitta, åh så jag längtar!
Den kursen är som kick-offen inför sommaren för mig och sedan i september kommer Ewa!
Har så mycket att se fram emot och längtar så efter sommaren och i år ska jag ta 6 veckors semester i rad, lyx! Då ska vi varva gårdsarbete med mys i skogen, kommer blir underbart!

Bästa banan med bästa underlaget

Inga kommentarer: