onsdag 31 januari 2018

Min vita prins

Så stolta!
Ni tror väl inte att jag red i lördags och Husse fotade utan att jag passade på att få min fina Cappe på bild också.
Vi har ju precis börjat sätta igång ordentligt efter att han har haft en "liten" vila på ett år.
Det är ju inte bara en skada som gett denna långa viloperiod, utan flera.
Han har verkligen haft en himla otur men jag hoppas att det räcker nu. 

För varje pass vi rider blir han bara finare och finare.
Just nu jobbar vi bara på att bygga kondis och styrka och hitta ett jämnt flöde under passen.
Han har till en början gärna velat gå i en låg form men de sista passen har han själv börjat lyfta upp sig.
Vi har ingen brådska vi skyndar långsamt men jag är otroligt imponerad över hur himla ridbar han är.
Visst är han stel i höger varv (det svåra) och höger galopp är lite kantig men ack så underbar han ändå känns.
Alla signaler sitter och våra nervsystem är fortfarande "in tune" med varandra.


Jag är så himla lycklig över min fina prins.
Nu har jag börjat fundera på byte av stång på honom.
Vet dock inte riktigt vad vi ska prova men har lite idéer.
Vi får se vad det blir.
Men i vilket fall så fortsätter vi att träna på tillsammans, båda lika lyckliga!



Inga kommentarer: