måndag 15 januari 2018

Hoppfullt


Vi har haft så himla kallt under de senaste veckorna och i lördags morse toppade termometern på svala -22.5 grader.
Det har inte blivit överdrivet mycket seriös ridning sista veckorna när det varit så här kallt men har i alla fall hållit igång hästarna. 
I lördags bestämde dock jag och Janet oss för att trotsa kylan och plockade fram lite bommar på den nyplogade ridbanan.


Kommer ni  ihåg när Pilgrim gick över en bom för först gången i somras?
Haha, lilla skrutten tyckte det var mycket märkligt men han fick ta det i sin takt.
Så hade inte så stora förväntningar över hur han skulle ta sig an övningen men han överraskade mig rejält.


Han var så duktig att han till och med travade över bommarna.
Sedan kan jag ju inte säga att han gjorde det super snyggt men han gjorde det med en jämn takt och steglängd och det är mer än väl godkänt för att vara första gången.
Det finns en liten film på min Instagram från när vi travade över bommarna om ni vill se, där heter jag @stall_nordansjo 

Pilgrim har dock varit rätt spänd sedan nyår att rida och kylan gör det inte bättre, då han är en fryslort och nog spänner sig av den anledningen också.
Detta har speglat sig i ridningen och han har varit lite reaktiv. 
Men igår när vi red ut på kvällen var han sitt vanliga avslappnade jag igen, så skönt.
Och han var så himla fin, han är verkligen en dröm att rida och han har hittat kopplingarna i sin kropp nu och det är så himla roligt.
Jag vill bara rida hela tiden.

Inga kommentarer: