tisdag 30 januari 2018

Äntligen nya ridbilder


Vad kan jag säga mer än att Pilgrim är helt fantastisk.
Att få bli buren av honom är en känsla svår att beskriva.
Han är otroligt ambitiös och gör alltid sitt bästa och de egenskaperna kräver otroligt mycket av mig som ryttare. Det blir min uppgift att hålla vågskålarna jämna så vi inte tippar över åt något håll.
Han har stora rörelser och det sätter vår balans på prov fler än en gång per pass.
Men när vi får allt att stämma då dansar vi.



Jag har varit väldigt förkyld i över en vecka, riktigt jäkla sjuk.
Men att få rida mina fina hästar ger lite extra energi så man orkar med att ligga i soffan och vila sedan, något som annars gör mig rastlös och galen *ler*
Så när Tomas sa att han vill fota oss lite på lördagen höll jag på att spricka av lycka. 


Ridbanan var nyplogad och helt perfekt och Pilgrim dansade fram.
Han har verkligen hittat kopplingarna på slutet och det är så himla häftigt att rida honomn de dagar allt stämmer.
Men det är inte enkelt,  jag måste vara så otroligt noggrann med mig själv för att inte störa honom när han lägger energi och kraft på sina bakben. 



Han är en häst som har en stor och luftig galopp.
När allt blir rätt tar han otroligt mycket kraft på sina bakben, lyfter upp sig och galoppen blir långsam och det känns som om man flyger.

Men denna galopp kräver troligt mycket av oss båda vad gäller balans och samspelthet.
Han lyfter hela sin kropp och mig på ett av sina bakben.
Balans är något skört men när vi får det att stämma blir det magiskt och jag kan inte annat än le när jag sitter där på hans rygg.
Han behöver fortfarande att jag går ur honom lite i denna galopp men balansen vi hittat är så häftig.
Känslan när han törs lita på att jag kommer hålla koll på mig själv och att jag gör allt jag kan för att inte störa honom, den är rätt häftig.

Jag önskar att alla någon gång fick chansen att rida en sådan häst som Pilgrim.
Det han lärt mig om balans, kroppskontroll och vikten av eget ansvar är något som jag alltid kommer ha med mig.
Den där förförståelsen som uppstår när två själar kan utföra något i samklang med varandra, det är magi.


Finns en hel hög med bilder till, men de sparar jag lite på men ni kan vara lugna ni kommer få se dem.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Kanonfina bilder, ser superfint ut!

Yvonne sa...

Tack Johanna! :D