tisdag 10 september 2013

GULD!

Världens bästaste Nokkis!
Så har en underbar lördag passerat, en lördag som innehöll en fantastisk kurs för en lika fantastisk Birgitta Järnåker. Nokke glänste som solen och briljerade på kursen!

Vi har under det senaste halvåret fokuserat på linjering, form, samling och att det ska va roligt.
Nokke har varit finare än aldrig förr och att få åka på en kurs och visa upp detta och få ett kvitto på allt jobb man lagt ned den känslan är obeskrivlig.

Birgitta tyckte att vi gjort stora framsteg och att Nokke var super fin.
Han har hittat lyftet i halskotpelaren från bogen, hittat nigning och samling.
Jag är så lycklig!

"Hans hjärta har samma färg som hans hårrem, GULD" sa Birgitta under vårt första ridpass och de orden fick mig att fälla en tår av lycka.
Hon sa också att vem som helst kunde se vilken harmoni vi utstrålade *stolt*

Nytt för i år var att Birgitta hade en mikrofon på sig och jag en snäcka i örat. Detta gjorde att jag kunde höra det hon sa till publiken medans vi red. Det var super bra, roligt att få höra alla kommentarer man annars missar.

Jag och Nokke skall fortsätta träna skolskritt, främst i vä. varv.
Piruettvändningar och även vända i galopp.
Linjering, genom att hitta bakbenen till handen (övning som består av ren känsla)
Samling och tramp.
Öppna med övergångar till förvänd sluta.

Nedan kommer en massa bilder från kursen, titta och njut!
Notera den fina formen han har fått!

Nokkerumpa i skolgaloppanslag










Mys!!!!!


Inga kommentarer: