onsdag 11 december 2013

Snart flytt


Det börjar närma sig dagen för hästarna att flytta in! Det pirrar i magen av längta och förväntan.

Jag och Katarina planerar och fixar. Det mesta höet är hämtat, hagarna är i stort sätt klara och vi ska snart åka och hämta hem en massa spån. Mina rosa Thermobar har kommit, lika så slowfeeding-näten. Det är i stort sätt bara hästarna som saknas! 


I stallet är snart halva taket klart, det tak som ska täcka boxarna på ena halvan. Pojkarna är flitiga med snickrandet och har lagt ned en hel massa tid för vår skull. Kärlek till dem!


Tror aldrig jag har skruvat så många skruvar i hela mitt liv som jag gjort dessa 2 månader... Har absolut gått från "värdelös på att skruva" till "rätt okej". Men i hastighet är jag långt efter killarna, vilket retar mig... ;-) Men det är bara att fortsätta skruva så tar jag dem snart *blink* 


Det har varit mycket byggande på bloggen nu ett tag men det är precis så mitt liv ser ut. Måla plank, skruva plank, måla plank, skruva plank. Om och om igen... Jag till och med drömmer plank. 

Cappe har fått ha det lite lugnt med kortare ridpass och lite vila under denna period. Men han verkar ta det hela med ro och är jätte fin att rida nu! Hovslagaren tyckte att hans fötter blivit finare och att han genom dem kunde se att han nu rör sig mer korrekt. Så roligt att få höra. 

Vi har börjat leka lite med skolhalten nu på slutet. Oj vad lätt han har för sig. 
Jag gör halt, fortsätt att tänka och ha tyngden bakåt och han sänker sig bak. 
Hur kan det va så här lätt!? 
Han till och med lättar på inner fram. 
Fina, fina ponny!!!! 
Min sportbil! Allt jag behöver göra är att lära mig köra han på alla växlar.

Saknaden efter Nokke är dock fortfarande stor och jag kan inte ens skriva de orden här utan att tårarna börjar rinna. Men jag känner hans kärlek och det hjälper mig.

Men en liten längtan har börjat växa i mig. En längtan efter en till häst!
Jag har så mycket kärlek och jag vill ha en till vän att ödsla den på! 

Jag har hittat 2 ponnys som båda känns så rätt, givetvis på helt olika sätt. 
Hjärtat skriker men förnuftet vet inte om jag verkligen ska ha en till häst redan nu. Usch så svårt... Men jag vet vad magen säger och det är ju den jag brukar lyda *blink* 

Har i alla fall en helt annan typ av vän på G!!!! Men honom får ni veta mer om när han flyttat in *blink* 







Inga kommentarer: