torsdag 26 december 2013

Promenad


Idag blev det en 45min lång promenad med stjärnorna i underbart solsken! Åh va duktiga de var trots att vägen var lite hal under gruset.

Båda tyckte det var jätte roligt att äntligen få komma ut på upptäcktsfärd! Tyvärr har ju det dåliga vädret gjort att vi bara kunnat rida i hagen... 




Fattar inte att det är slutet på december och regnar... Tror det kommit mer regn i vinter än det gjort på hela sommaren... 

Är så glad för mina gräshagar som det fortfarande är snö i. Men det har gått mycket sand, salt och spån för att göra gångar över gräsmattan till hagen. Glad också över att ha hagar kvar att flytta runt dem i. Det blir mycket på och av med broddade boots...

Men tänker det fortsätta så här hela vintern kanske jag blir tvungen att sko. Vill inte ha någon olycka. Men just nu går det bra. Så skönt med stor gård och flera hagar!!! 





1 kommentar:

Irene sa...

Ja usch vilken vinter! :( Nu har vi väl vintern som jag flydde iväg från förra året när jag åkte hem från Sörmland! Den kom ikapp mig! Haha
I brist på eget stall man kan spåna/sanda/salta som man vill i har min häst bara tagits ut ur hagen en ynka gång på 1½ vecka. :o Jag litar inte ens på broddade boots på riktig blankis.
I hagen verkar det funka bra trots att det är lika halt där. Hästen är ju inte dummare än att han känner efter vart han sätter fötterna, vilket han kanske inte alltid hinner med när jag ska styra vart han går.