fredag 17 maj 2013

Ultuna tur och retur

Sedan jag köpte ny bil (vilken jag inte får dra något med förrän jag har B96 behörighet) så har båda mina andra bilar gått ut i strejk...Volvon han vill inte starta och Nokkebilen har gömt bromsen *ler*
Så på denna resa fick pappas Ujo ställa upp som dragbil, vilket han gjorde galant!
Tack snälla mamma och pappa!!!
Så var det dags för en av årets 2 tandresor igen.
För er som inte vet så har Nokke en rotfyllnad i M2 (överkäken) sedan 5.5år tillbaka och denna lagning behöver kontrolleras 2ggr per år. Det är även skönt att få en allmän tandstatus nu när herren hunnit bli 25år.

Nokke skötte sig exemplariskt som vanligt!
Finns nog ingen lättsammare häst att ha med sig när man reser.
Han imponerade på veterinärstudenterna med sitt lugn och charmade dem med sina trix.

Hans paradnummer att visa framtänderna "flemma" blev höjdpunkten och en mycket imponerad veterinär Wattle var tvungen att filma spektaklet.
Filmen skulle läggas in i hans samling där det bl.a. finns en film på en häst i Bulgarien som kan gapa på kommando. Det får väl jag och Nokke se till att fixa tills nästa resa ;)

Nokkes tänder såg fina ut, inga problem. Men dock börjar han få väldigt korta tänder och risken finns att de kan börja lossna inom en snart framtid. Men när den dagen kommer vet ingen och jag och Nokke kommer njuta av varje dag fram tills dess! Snart är det dags för bete och gräs sliter ju som vi alla vet väldigt lite på tänderna!

Sedan måste jag ju även berätta att jag fick beröm för min ridning och att jag inte slet något på Nokkes tänder genom bett etc. Blev väldigt stolt när Ove berömde mig inför studenterna.
Ryser när jag tänker på vilken skada bett brukar göra i hästars munnar, å inte verkar människor förstå när de säger ifrån heller...

Jag och Nokkis nyss anlända till Ultuna på tisdagskvällen

En skön promenad tog vi efter den långa resan och Nokke passade på att visa upp sig.

Vackra Nokkis!

Nokke redo för hemresan men sin "åka transport"-luva på.


Inga kommentarer: