tisdag 5 mars 2019

Hon kommer med solsken...


Ni vet de där dagarna som ger massor med energi.
De där dagarna då man hoppar ur sängen kl 05.00 på morgonen för att man är så laddad.
De där dagarna man vill uppleva om och om igen.
I lördags var en sådan dag, en hel dag hos Ewa Schaeder. 

Strax efter kl 06 styrde jag bilen mot Umeå, från Ö-vik var det grått och snöade men när jag körde in i Umeå sprack himmeln upp och solen kom fram och himlen blev magiskt blå.


Det är alltid lika underbart att komma till Ewa.
Det är det närmaste att komma hem utan att komma hem på riktigt.
Ni förstår nog hur jag menar, man kan ju komma hem på olika plan och detta är ett av mina hem i livet.
Jag och Ewa har alltid så mycket att prata om, att fundera kring och bara vara tillsammans.
Ni kan nog förstår när klockan hunnit bli 22.30 innan jag körde hemåt igen.

Men innan jag åkte hem hade vi hunnit göra så mycket.
På bilden ovan ser ni lilla Röder som är Liljas sista föl.
Alltså hur söt!?
Vi arbetade med Liljas alla tre söner och även Elektron.
Jag lär mig alltid massor när jag är där men denna gång var det nog vikten av hästens huvud kontra dess balans som blev en sådan där sak som verkligen ramlade ner på plats.
Ni vet när man tror att man verkligen förstått något men sedan VERKLIGEN förstår.
När man verkligen förstår då ser man vad det innebär i alla situationer.  
Men det tänkte jag berätta mer om i ett eget inlägg.

Fram till dess avslutar jag dagens inlägg med en bild på en semla, för när man är igång hela dagen och hjärnan är fullt aktiverad då behöver det fyllas på med lite gotta och idag är det ju dessutom semeldagen.

Trevlig fettisdag på er!



Inga kommentarer: