fredag 18 januari 2019

Lite värme i kylan


Pilgrim är en fryslort, han har rätt tunn päls och fryser lätt när vädret slår om.
Han klara minusgrader rätt bra men om temperaturen sjunker kraftigt under dagen när han är ute börjar han frysa.
Han darrar som ett asplöv, blir spänd och far runt som en galning i hagen.
Men ser att han tycker detta är väldigt jobbigt.

Jag har de senaste åren verkligen lärt mig hur han reagerar på väder och vind och vet precis vilka dagar han behöver täcke.
Känns skönt att kunna ha möjligheten att bestämma från dag till dag om han behöver täcke eller inte. 

Men han behöver ju också lite extra värme när vi rider denna årstid.
Den dag jag har mitt uppvärmda ridhus kommer det vara en helt annan sak *ler stort*
Så förra året köpte jag honom ett ländtäcke i ull vilket han älskade.
När jag var upp till Ewa i januari fick jag dessutom köpa ett renskinn av henne att ha under sadeln vilket blev ytterligare ett plus.
Och senast köpte jag en Back on Track luva.

Jag har nu hunnit prova luvan ett par gånger och han älskar den.
Den värmer nacke och atlaskota och Pilgrim förmedlar verkligen en känsla av välbehag när han har den på sig.
Jag kan verkligen känna hur en behaglig värme sprider sig över nacken.
Denna luva var ett infall, ni vet när man ser något och magkänslan säger "åh det där kan nog vara bra".
Och jag älskar ju att prova nya saker och att utforska så självklart köpte jag luvan och det blev ju super bra.

Så snygg i skinnet som är i samma färg som hans hårrem


Luvan som värmer så gott

Pilgrim säger att det är jätte viktigt att du tycker att han är söt i luvan och inte skrattar år honom *ler*
Och NEJ det är inte ett par kalsonger han har på huvudet *fniss*


Inga kommentarer: