torsdag 6 juli 2017

Konditionsträning och ny app


Igår tog vi en rejäl kondissväng med hästarna jag och Janet. 
Vi tog 5km-rundan och travade på rejält. 
Donne tryckte på i sin stora halvblodstrav men Lilja hade inga problem att hänga på tempot.
Jag stod upp i lätt sits så hon fick extra hjälp med balansen och när jag trodde att hon travade som fortast och jag provade att smacka så ökade hon lite till.
Vilken otrolig trav de har denna ras och vilken motor och bjudning. 



Båda Hussarna (Tomas och Mattias) var också med och sprang så nu är Lilja introducerad i att "Springa med Husse" konceptet. 
Det är absolut bästa konditionsträningen och hästarna älskar det. 



Har hittat en app som jag använder när jag rider. 
Den loggar ens ridpass, tid, väg, mm. och visar sedan hur långt man ridit, hur länge man höll på och hur länge av varje gångart samt mycket mer. 
Passen sparas sedan och så kan man få fram statistisk och ange en anteckning till varje pass. 
Lite roligt. 
Appen heter Equilab, kan rekommendera den. 

Annars har jag även en årskalender i stallet där jag skriver upp alla ridpass. Det är sådant som är roligt att ha kvar. 
Titta tillbaka, se vad man tränade på förr och se att det faktiskt går framåt. 



Inga kommentarer: