onsdag 3 april 2013

Liten update

Knasponny! <3

Äntlilgen börjar marken tina fram och vägen börjar bli mjuk och isfri.
Det betyder att jag och Cappe äntligen har kunnat börja rida ut igen. Han behöver verkligen få galoppera av sig med jämna mellanrum och det är mindre lätt på en isig ridplan utan skor och brodd....

Märker att dessa 5 veckor med mindre konditionsträning har lagt sig runt liten vits mage...
Så nu blir det lite mindre kvällsmat tills han är i form igen, även om han starkt hävdar rund är en form.

Nokke är så fin just nu, ni har ju sett bliderna jag lagt ut tidigare.
Han har verkligen hittat form och samling.
Roligt att göra några språng skolgalopp med anslga till levad.
Det är en rätt häftig känsla att få sitta på sin häst och uppleva denna kraft!
Han är helt otrolig!

Har sagt det tusen gånger förut men måste tjat om det igen, min två pojkar tar verkligen fram de bästa i varandra. Deras naturliga talanger är raka motsattsen till varandra och det resulterar i att det som jag har lätt för på den ena kan jag sedan plocka fram ur den andra.
Alla tre utvecklas i rasande fart tack vare varandra! Visst är det underbart!

Idag ska min lilla Emma som har påsklov komma och rida på Nokke. De ska nämligen hopptävla tillsammans i maj. Även om Nokke inte direkt kommer hoppa hindren som är på hela 30cm (det blir nog mer åt cavalittihållet *blink*) så är det ändå en hopptävling, vilket är mycket viktigt att poängtera *blink igen*. Vet att de båda kommer ta utmaningen på största alvar.

Ska försöka få till lite bilder på radarparet så kommer de här på bloggen i morgon.

1 kommentar:

Irene sa...

Hihi, märker tyvärr också snabbt om pållen fått lite mindre motion än vanligt! :P (eller om stallkompisen råkat missförstå hö-instruktionerna..)
Förstår att du är himla stolt över dina pållar! Så duktiga som ni är så! Men jag har ännu inte fått äran att se herr vit live! :D