tisdag 19 juni 2012

Lovely!

Rosa!!!!

När jag var liten hade jag aldrig någon rosa period, inte heller gillade jag klänningar och kjolar.
Jag var mer en pojk-flicka som bara lekte med pojkar och klättrade i träd.
Jag var alltid lortig, svettig och smutsig. Men man blev ju det när man lekte, förstod aldrig vitsen mad att vara fin.

Mamma försökte verkligen, hon köpte söta kläder och sydde en hel hög med klänningar men jag vill inte ha. Kommer ihåg att vi gjorde en deal; jag hade på mig fina kläder när vi åkte bort, mamma tog med sig ett ombyte, jag skulle vara fin ett tag och sedan fick jag byta om. Repliken "Har jag varit fin nu?" kommer jag än så väl ihåg.

Men nu, om inte lite väl sent kanske, har jag kommit in i en rosa period. Jag älskar allt som är rosa och tok diggar Hello Kitty. Sedan är det ju lite roligt att provocera också men jag gillar faktiskt rosa.

Fick denna bild från min systers man i går som befinner sig i Kiev.
Skulle kunna åka dit bara för att få gå på den butiken!
Å vad jag vill ha en rosa resväska med Hello Kitty på!

Tror Lilla K är lite rädd för att jag ska börja klä Cappe i rosa också, han har ju en färg som skulle göra sig väldigt bra med rosa... Men jag ska försöka att inte låta det gå så långt men visst skulle han va snygg i denna!? *visslar*
Bara liiiiiite rosa...


Inga kommentarer: