söndag 1 april 2012

Det går bra nu!!!

Jag är så imponerad av liten vit! Han är helt otrolig!!! Jag vill aldrig sluta rida när jag sitter på honom!
Efter att veterinär Gunnar tog bort hans vargtand har jag ridit på hackamore och det har gått utmärkt!
I fredags red jag och Nina ut och liten vit bockade inte en endaste gång (om man bortser från hoppet han gjorde när Scharino snubblade, men det räknas inte). Han blev lugn och avslappnad och frustade massor. Dock travade vi bara, galoppen får vänta lite till.

Idag var jag själv i stallet och hade inget uterittssällskap och då liten vit gärna bockar så var jag inte så sugen på att rida ut själv än... Ridplan ser ut som en stor och dyr pool och på gårdsplan där jag ridit tidigare stod Bittes bil som gått sönder och inte gick att flytta. Så vad gör man?
Jo man rider fram och tillbaka uppe på vägen mellan Bittes gård och grannens, en sträcka på ca 100m. En sträcka där man garanterat kommer bli upptäckt om man blir avbockad ;-)

Å jag måste säga att jag aldrig mött en sådan häst som Cappe. I 50min red vi fram och tillbaka på vägen och hela tiden hade han öronen framåt, jätte positiv och otroligt samarbetsvillig! Han blev inte less utan gjorde hela tiden sitt bästa! Frustade säkert 30ggr, till och med i galoppen och hade en jätte fin och avspänd form. På slutet kunde han gå riktigt lång och låg.
Kan fortfarande inte fatta att han tyckte det var roligt att springa fram och tillbaka i 50min på vägen. Lite skillnad mot Mr Nokke...

Vart ska det här sluta!?
Jag tror att han kan bli hur fin som helst, min vackra, söta, goa, busiga ponny!



2 kommentarer:

Nina sa...

Oj, vilken "tur" ni tog ;) Kul att det funkade så bra! Snart rider ni nog ut själva i full kareta utan bockar!! :)

Yvonne sa...

Hi hi, ja en riktig långritt ;-)
Men det var roligt att kunna brassa på i galopp lite!
Å jag tror också vi rider ut själva snart men tur att jag har dig så länge ;-)