måndag 3 februari 2020

Är det nu det vänder!?


Denna vinter...
Denna hemska isiga vinter...
Men kan det vara så att det vänder nu?

I helgen insåg jag att solen nu orkade upp över berget så pass mycket att den nu lyser in på gården på dagarna med full kraft.
Och solen börjar faktiskt värma, det kan vara minusgrader men ändå lite takdropp när solen värmer upp det svarta plåttaket. Det är som om livet kommer tillbaka.

Och på detta har det snöat hela senaste veckan, tung blöt snö men tack och lov inget regn.
Så imorse kunde jag äntligen ploga ridbanan.
Den har varit som en blankspolad hockeyrink i över en månad och nu kom det 50cm blötsnö på den, helt perfekt. Så nu kan jag komma igång med träningen av hästarna igen, som vi har längtat.
Det är som om hela livet vänder och tillvaron blir ljus igen.     



Underlaget ser mycket lovande ut och ikväll ska det provridas hela natten *skrattar*
Längtar så jag nästan spricker.

I lördags var jag i Ånge och höll lektioner och jäklar vad alla har utvecklats.
Flera fantastiska pass och jag åkt därifrån fulla av energi och lycka.
Dessutom hade jag Steffi med mig, bästa resesällskapet. Då kunde vi prata häst både på vägen dit och på vägen hem samt en dag full med fina ekipage.

Annars var helgen lugn, fick äntligen ned julgardinerna och upp med vårgardinerna så nu är det så fint och ljust inne. Klarade av veckohandlingen, var och fikade hos föräldrarna och lagade pizza.
Summa summarum en mycket lyckad helg.

Nu ser jag fram emot en vecka med minusgrader, solsken och ridning.
Kanske jag till och med kommer kunna inviga och testa min Pixio!!!! 



Inga kommentarer: