söndag 8 juli 2012

Lata dagar


Så skönt att ha semester, känns som om jag mest latar mig.
Har så mycket jag tänkt göra men har inte riktigt kommit igång än... ;-)
Med hästarna går det i alla fall jätte bra, tror de också njuter av att matte har semester.
Nokke börjar komma tillbaka i kondition efter hältan och är pigg och glad.
Cappe börjar bli mjukare och mjukare och börjar så smått hitta lite böjning i höger sida!

I torsdags blev han skodd, det har ju varit lite problem med det...
Han har inte velat så still, varit lite rädd för hovslagaren, hoppat runt, ryckt i benen, försökt springa iväg och varit allmänt "olydig" (osäker). Stackars hovis som fått slita och blivit alldeles svettig varje gång, men efter som jag har världens bästa hovis så har det bara gått bättre och bättre!

Så all min träning i kombination med bra hovis har gjort så att det i torsdags inte var några problem alls! Cappe hälsade glatt på hovis, stod som ett ljus och uppförde sig jätte bra!
Så roligt att se när all ens träning ger resultat!!!

Bjuder på lite sommriga bilder idag som bästa Johan tagit!







4 kommentarer:

sandra sa...

ni ser så sagolik ut på dessa finna bilder..

Yvonne sa...

Åh tack! :D

Elisabeth sa...

Helt underbart vackra bilder, ni är så fina tillsammans!

Yvonne sa...

Tack Elisabeth, va glad jag blir! <3