måndag 25 augusti 2014

Vart tar tiden vägen?

Puss!
Cappe säger: Blä! Tjejbaciller!

Oj oj oj, nu är det full rulle igen!
En vecka kvar till Lilla K och Stora C bröllop!
En vecka kvar tills jag börjar mitt nya jobb!
Två veckor kvar till Birgittakursen!

Åh jag känner att jag inte hinner med mig.
Så mycket med allt på en och samma gång.
Men listor är bra och nu har jag listor till bröllopet, på jobbet och jag har satt ett fokus på vad jag vill hinna träna på innan Birgittakursen (skolskritt).
Nu gäller det bara att Timeboxa allt.
Tur man är van projektledare.

Att göra detta ger mig lugn och idag är jag lite lugnare än vad jag varit senaste veckan.


Cappe har varit så fin på slutet, han har fått ett sådant fint driv efter att Anders behandlade honom!
Nu gäller det bara att hitta en fin samling i skritten där han törs slappna av i halsen. Tycker fortfarande att han spänner den ibland när jag kräver lite till. Men det har blivit så himla mycket bättre.

Så nu blir det fokus på detta de kommande veckorna, det andra (med fart i) är han ju kung på! *blink*

Vackra Cappe, min spanska hingst!
Måste berätta något roligt som hände på Lögdö.
Träffade nämligen en vän som inte visste att jag skulle var där med Cappe. Hon hade sett han i hagen och sagt "vilken läcker spansk häst". Det gjorde mig stolt!
Min fula ankunge som blivit en svan!  'Min vackra prins!


2 kommentarer:

lilla k sa...

Åh älskade knasponny!! Vad roligt med "åkabortbilder". Han har ju blivit så fantastisk på att göra sig klar för äventyr!!

Då tränar vi skolskritt hela denna veckan och sedan blir det avancerad busridning så kommer han vara på topp till Birgittakursen ;-)

Unknown sa...

Det verkar som du har kontroll på läget och din lilla häst är så fin så. Lycka till med allt.